Hoppa till textinnehållet

Beställ nytt kort

Vill du ansöka om ett nytt kort? Eller har du redan ett kort och vill beställa ett ersättningskort? Det gör du enklast direkt i internetbanken eller appen.

Är du på gång att beställa ett helt nytt kort? Eller att skaffa ett ersättningskort för ett trasigt eller slitet kort som inte fungerar? Gör din kortbeställning i internetbanken eller appen – enkelt och smidigt!

Så beställer du nytt kort

  1. Beställ ett nytt Betal- och Kreditkort

    1. Logga in i internetbanken eller appen.

    2. Välj Konton och kort i menyn.

    3. Välj hantera kort i menyn.

    4. Ansök om ett Betal- och kreditkort.

  2. Ersätt ett befintligt bankkort i internetbanken

    1. Logga in i internetbanken.

    2. Skriv "ersätt kort" i "Fråga oss"-sökrutan på första sidan.

    3. En chatt som guidar dig kring kortersättning påbörjas.

    4. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

  3. Ersätt ett befintligt kort i appen

    1. Logga in i appen.

    2. Klicka på menyn, välj kundservice.

    3. Tryck på "Fråga oss" och skriv "ersätt kort" i chatten.

    4. En chatt som guidar dig kring kortersättning börjar.

    5. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya kort efter att du fått hem det.
Så här aktiverar du ditt nya kort

Vill du hellre ringa eller besöka oss?

Minimiålder för samtliga bankkort och betal- och kreditkort är 18 år, utom bankkort Maestro. Ansökan om dessa kort för personer under 18 år görs på banken med målsman.

Våra olika kort