Spärra kort
Om du förlorat ditt kort är det viktigt att du spärrar det omgående. Läs mer om hur du gör.
Om du förlorat ditt BankID, ett kort eller säkerhetsdosan är det viktigt att omedelbart spärra dessa. Vi hjälper dig sätta en spärr på kortet, dygnet runt. Körkort spärrar du hos Transportstyrelsen.
Öppet dygnet runt.
Tips! Spara spärrnumret i din telefon så att du alltid har det till hands.
Du kan få hjälp med spärrning på ett bankkontor, om du till exempel blivit av med enheten där du har ditt Mobila BankID.
Om ditt körkort har kommit bort eller blivit stulet ska du anmäla det till Transportstyrelsen.
Har du tappat bort ditt pass behöver du spärra det hos polisen.
Ring 114 14 och spärra ditt pass.
Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att omedelbart spärra dessa. Vi hjälper dig dygnet runt.
Bankkort Mastercard och betal- och kreditkort Mastercard spärras via 0771-350 350 val 4#. I nästa steg väljer du 1# för bankkort och 2# för betal- och kreditkort. Från utlandet ringer du +46 771 350 350.
Du som har Premiumkort och har anslutit dig till spärrtjänst kan också spärra ditt kort via 0770-25 20 53. Från utlandet ringer du +46 770-25 20 53.
Alla företagskort spärras via 08-411 10 11. Från utlandet ringer du +46 8 411 10 11.
Du kan också få hjälp på bankkontoret.
Ring 08-411 10 11. Från utlandet ringer du +46 8 411 10 11. Du kan också få hjälp på bankkontoret.
Tips! Spara spärrnumren i din mobiltelefon så att du har dem nära till hands.
Du kan ändra säkerhetskoden direkt i BankID-appen.
Inställningar > BankID med ditt namn > Ändra säkerhetskod
Ring 0771-350 350 eller kom in på ett bankkontor för att få ny kod till säkerhetsdosan.
Du skaffar ny kod till vår telefontjänst i internetbanken.
Övriga tjänster > Hantera telefontjänst